AR pro firmy 3. část
07.01.2021
Po vánoční pauze slíbená další část seriálu k rozšířené realitě.
Tentokráte: „Jak si objednat AR aplikaci“.
Nebudeme řešit, zda mailem nebo poštou, ale spíše, jak vytvořit zadání.
Zadání je velmi důležité, protože má vliv na výsledek. Ten je v různých kombinacích od: spokojený zadavatel-spokojený dodavatel-spokojený uživatel až po nespokojený zadavatel-nespokojený dodavatel-nespokojený uživatel. V meziprostoru si doplňte faktoriál, permutace, variace nebo kombinace…
Na začátku si řekněte (klidně tajně), co do aplikace chcete (ne to, co budete říkat veřejně, ale opravdový důvod ). Není jedno, jestli se chcete vytáhnout před kolegy z Německa, utratit peníze z budgetu nebo získat nové zákazníky. Protože každé to zadání se projeví na výsledku, i když jen v malých změnách.
Potom je důležité vědět, co chcete, aby aplikace způsobila v uživateli. Jen zábava, informace, prodej?
Pokud nemůžete objednávku podepsat sami, je třeba i hledat argumenty pro toho, kdo může. Co to přinese firmě, oddělení, jemu?
Zdá se to možná jako zbytečné, ale po zkušenostech, které nám nepravé motivy způsobují v komunikaci se zákazníkem, resp. očekávání od výsledku, ty za to úplně nestojí
A teď už ty konkrétní věci. Jaké telefony využívají ti, pro které je aplikace určena? Mají moderní mašiny s posledními aktualizacemi OS nebo jsou to spíše starší stroje? Od jaké verze Adndroidu nebo iOS musí aplikace fungovat? Od jakého HW? To velmi ovlivní použité nástroje i velikost aplikace. Fakt úplně nefunguje bomba apka se spoustou dat a složitou grafikou na 10 let starém founu nebo na telefonu za 2 tisíce.
Máte požadavky na grafiku? Vaše firemní barvy, loga, typ písma …
Co chcete, aby apka určitě dělala a určitě nedělala?
A pokud si chcete být opravdu jistí, že dostanete, co chcete (nebo jako vývojář, že vám to klient neotluče o hlavu) nakreslete si (klidně tužkou a schematicky), jak mají jednotlivé obrazovky vypadat a co mají kdy dělat.
U pár projektů jsme měli podrobnou tabulku – jedna stránka jeden řádek – co jde vidět, co se odehrává na pozadí, co jsou tam za funkční tlačítka a co mají dělat, co se stane když … a potom i obrázek. Pak není moc prostoru pro chybu . Ale pozor, ať zase příliš neutlučete kreativitu, nechte si možnost návrhů a diskusí při průběžném testování.
A to je další důležitý bod – průběžně (klidně i denně) chtějte vidět výsledky (nebo si je vývojáři nechte schvalovat), ať se vyvarujete velkým opravám, které vývoj prodlouží a tím výrazně prodraží.
Jo, a pevné nervy, až to budete házet na AppStore